"World-bridger" Antonio López, den ich beim Seminar "New Media and Multicultural America" in Tutzing kennen gelernt habe (Juli 2007), wo er ebenso als Referent mitwirkte, wie ein paar Tage später bei einer gemeinsamen Fortbildung für Englischlehrer an der Universität Bayreuth, macht den Lesern dieses Blogs und des LPM-Newsletters Fremdsprachen ein attraktives Angebot.
Im Gegenzug für die Vorstellung seiner medienpädagogischen CD-ROM "Merchants of Culture", ist er bereit, diese zum halben Preis (75€) abzugeben.
(Normalpreis: $199.00 (plus shipping and sales tax)].
Ein echtes Schmankerl, falls dies der Schuletat noch hergibt.
(Normalpreis: $199.00 (plus shipping and sales tax)].
Ein echtes Schmankerl, falls dies der Schuletat noch hergibt.
O-Ton López: "The purpose of this CD-ROM is to provide a general introduction to media literacy from a multicultural perspective with an emphasis on promoting healthy choices and prevention strategies."
Auf der CD-ROM enthalten: die Analyse eines Pepsi-Video-Commercials mit Shakira. Deconstructing Shakira: A Case Study of Cultural Marketing [Kam sehr gut an bei den 70 Teilnehmern seines Vortrags in Tutzing.] Neben dem Tutorial (der Modellanalyse) findet man dort auch das Commercial. Eine fertige, garantiert lebendige Stunde. "It is a step-by-step deconstruction of the commercial and can be used as a self-contained lesson in the classroom."
Interessenten wenden sich - unter Berufung auf dieses Posting - direkt an Antonio López.
antonio*at*worldbridgermedia.com
O-Ton world-bridger.com: "This valuable resource contains dozens of video and print examples of how advertisers market harmful substances such as alcohol and tobacco to various niche audiences, including Native Americans, Latinos, African Americans, Asians, GLBT and Women. This is an excellent primer for introducing the subject of cultural marketing to high school and middle school students. ... This CDROM contains handouts and suggested classroom use, plus a guided Media Literacy Tutorial.
Includes Self-Contained Lesson Modules on:
1-Media and Culture
2-Media, Fear and Desire
3-Media and Alcohol
4-Media and Tobacco
5-Media and Body Image
6-Media-Sexuality-Relationships
7-Media and Violence
8-Media and Physical Health
O-Ton world-bridger.com: "This valuable resource contains dozens of video and print examples of how advertisers market harmful substances such as alcohol and tobacco to various niche audiences, including Native Americans, Latinos, African Americans, Asians, GLBT and Women. This is an excellent primer for introducing the subject of cultural marketing to high school and middle school students. ... This CDROM contains handouts and suggested classroom use, plus a guided Media Literacy Tutorial.
Includes Self-Contained Lesson Modules on:
1-Media and Culture
2-Media, Fear and Desire
3-Media and Alcohol
4-Media and Tobacco
5-Media and Body Image
6-Media-Sexuality-Relationships
7-Media and Violence
8-Media and Physical Health
Empfehlenswert ist auch weitere Ressourcen von Antonio López, etwa
das Mediacology-Blog (Media -Ecology - Education) von Antonio López
http://mediacology.com/
RSS-Feed: http://mediacology.com/feed/rss
das Mediacology-Blog (Media -Ecology - Education) von Antonio López
http://mediacology.com/
RSS-Feed: http://mediacology.com/feed/rss
On Bridging the Digital Divide: VideoClip (Tutzing Juli 2007)
Understand Media
Media Deconstruction Key
Understand Media
Media Deconstruction Key
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen