Das E-Learning Team des Landesinstituts für Pädagogik und Medien in Saarbrücken setzt seine Serie mit Online-Fachvorträgen namhafter Referenten fort und öffnet diese auch für Interessenten außerhalb des Saarlandes:
Coming on: Nächstes Highlight: Di. 08. 09. 2009 19 bis 21h
Referent: Nik Peachey:
Thema: Web 2.0 in the EFL classroom
Abstract:
- new and exciting opportunities for educationalists, particularly in the field of languages and communication
- greater potential for collaborative learning, personalised development and user created content.
- exploring a variety of web based '2.0' type tools
- looking at how they can be exploited for language learning and development.
Zugangslink: http://breeze.lpm.uni-sb.de/web20/
Bitte spätestens 30 min. vor Beginn den Soundcheck durchlaufen.
"Webhead" Nik Peachey ist Learning Technology Consultant, Writer, Trainer
Nik ist Webmaster mehrerer sehr efolgreicher Blogs:
Nik's Learning Technology Blog
Tips, resources and teaching materials to help EFL and ESL teachers use ICT and new technology
http://nikpeachey.blogspot.com/
Nik's Daily English Activities: This site is for autonomous EFL / ESL learners. Here you can find simple online activities that you can do each day to help improve your English and digital literacy.
http://daily-english-activities.blogspot.com/
Nik's Quickshout blog: News, Links and Opinion on Learning, Technology, Web 2.0 and EFL, ESL
http://quickshout.blogspot.com/
On blogging and socila media:
http://bloggingandsocialmedia.blogspot.com/
Darüberhinaus stellt er auf YouTube einen eigenen Kanal mit kostenlosen Videotutorials zur Verfügung:
http://www.youtube.com/NikPeachey
Nik gehört zum Autorenteam des gemeinsamen Newsletters des British Council und der BBC
http://www.teachingenglish.org.uk/
Siehe auch seinen Gastbeitrag zu Fremdsprachen und Neue Medien: Social Networks and the Web 2.0 revolution
http://tinyurl.com/6ajnfy
Moderation: Jürgen Wagner und Verena Heckmann
Bitte Teilnahmewünsche an JWagner*at*lpm.uni-sb.de richten.
Freitag, 28. August 2009
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen